ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ   /   ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ
Ομιλία Προέδρου στο 1ο Εθνικό Συνέδριο Γαστρονομίας
10/02/2011
ΠΗΓΗ: ΦΟΡΕΑΣ
πατήστε για μεγέθυνση

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ                                                    ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας και Ε Αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, παρέστη στο 1ο Εθνικό Συνέδριο Γαστρονομίας της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδος, όπου και μίλησε ως εκπρόσωπος της ΚΕΕΕλλάδος, αλλά και του Επιμελητηρίου της Κέρκυρας, αναπτύσσοντας το θέμα της χρησιμοποίησης ελληνικών προϊόντων στο πρωινό που σερβίρεται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Είναι γνωστό, ότι το Επιμελητήριο της Κέρκυρας, έχει εντάξει την τοπική γαστρονομία, στο πρόγραμμα προώθησης των τοπικών προϊόντων της Κέρκυρας και έχει αναπτύξει σειρά δράσεων προς την κατεύθυνση αυτή. Τα κυριότερα σημεία της ομιλίας του κ. Χονδρογιάννη έχουν ως ακολούθως:  ΄΄Κυρίες και Κύριοι,Αγαπητοί Φίλοι, Με ιδιαίτερη χαρά δέχθηκα να εκπροσωπήσω στο σημερινό συνέδριο την Κεντρική Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και τον Πρόεδρό της, κ. Γεώργιο Κασιμάτη, όχι μόνο γιατί πιστεύω προσωπικά στην ιδιαίτερη διατροφική αξία των ελληνικών προϊόντων, αλλά και γιατί είμαι βέβαιος για τις δυνατότητες που αυτά έχουν στην επιτυχή τουριστική προβολή και στην εξαγωγική προσπάθεια της χώρας μας. Θεωρώ, δε, ως ιδιαίτερα σημαντική τη συμβολή στο σκοπό αυτό του οργανωτή της πρωτοβουλίας αυτής, της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδος, η οποία με τη νέα πρόταση πρωινού – με την ονομασία «Kalimera Breakfast» – θα φέρει την ελληνική σφραγίδα και θα προωθεί τον προορισμό Ελλάδα στο διεθνές πελατολόγιο των τουριστικών επιχειρήσεων. 

Παράλληλα η παρουσία μου εδώ σχετίζεται άμεσα με τη δεύτερη ιδιότητά μου, αυτή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Κέρκυρας. Ενός νησιού που έχει σημειώσει μια ιδιαίτερα σημαντική τουριστική ανάπτυξη και αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους τόπους προορισμού των ξένων που επισκέπτονται τη χώρα μας. Σήμερα το φαγητό εξασφαλίζει συσχέτιση με τους προορισμούς, καθώς – εκτός από φυσική ανάγκη – εκπροσωπεί την ταυτότητα και τη μοναδικότητα ενός προορισμού, δίνοντας στους τουρίστες μια εικόνα του πολιτισμού του τόπου που επισκέπτονται.

 Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν στοιχεία ταυτότητας στο φαγητό και επειδή το πρωινό είναι ένα γεύμα που συνήθως συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του καταλύματος, αποτελεί και ένα μέσο κατάδειξης των ιδιαίτερων προϊόντων, αλλά και γεύσεων μιας χώρας ή και περιοχής. Σε όλη την Ελλάδα, άλλωστε, διαθέτουμε εξαιρετικούς γαστρονομικούς πόρους, όπως πολλά ποιοτικά τοπικά προϊόντα, καθώς και χαρακτηριστικές συνταγές. Ωστόσο αυτοί οι πόροι ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν με τρόπο συστηματικό για να δελεάσουμε τους τουρίστες να μας επισκεφτούν, να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα και να γυρίσουν στις πατρίδες τους ως ένθερμοι πρεσβευτές του τουρισμού μας. Συμπλέω με την άποψη ότι περίοπτη θέση – στην προσπάθεια ανάδειξης της ελληνικής γαστρονομίας ως έναν από τους πιο καθοριστικούς και αντιπροσωπευτικούς πρεσβευτές του ελληνικού τουρισμού – έχει το ελληνικό πρωινό, με τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, ώστε να αποτελέσει αναπόσπαστο τμήμα της «γαστρονομικής διπλωματίας» και να προσθέσει αξία στο ξενοδοχειακό προϊόν. Ας δούμε όμως τις δυνατότητες που έχουμε για ένα καλό και υγιεινό πρωινό:  

Το ελληνικό πρωινό είναι απλό στην προετοιμασία του και αποτελεί ένα θαυμάσιο μίγμα γεύσης και υγιεινής διατροφής. Το πρωινό για τους Έλληνες δεν είναι ένα μεγάλο γεύμα, αλλά - βασιζόμενο σε πρώτες ύλες και υλικά ιδιαίτερης περιεκτικότητας και διατροφικής αξίας - τους κρατά καθ’ όλη τη διάρκεια της μακράς και ζεστής ημέρας. 

 H «ελληνική» σύνθεση πρωινού κερδίζει τα τελευταία χρόνια έδαφος, όχι μόνο σε μικρές πανσιόν ή παραδοσιακούς ξενώνες, αλλά και σε μεγάλα ξενοδοχεία. Το ελληνικό πρωινό περιλαμβάνει συνήθως ψωμί, βούτυρο και μέλι, τυρί μαλακό ή σκληρό, τυρόπιτα ή σπανακόπιτα, αυγό βραστό, γάλα και γιαούρτι, καφέ και τσάι. H επιλογή πρωινού αυτού του τύπου είναι προτιμότερη και οικεία στα μεσογειακά μας πρότυπα. Πολλές φορές μάλιστα η σύνθεση του πρωινού περιλαμβάνει τοπικά προϊόντα, παρέχοντας τη δυνατότητα γευστικής ποικιλίας.

Στα ποτά του ελληνικού πρωινού περιλαμβάνονται οι φρέσκοι χυμοί πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ, η τσιτσιμπίρα Κερκύρας, το φρέσκο πλήρες και αποβουτυρωμένο γάλα, το βουτυρόγαλα και το γάλα κατσίκας, τα ελληνικά αφεψήματα, όπως το τσάι του βουνού, το δίκταμο (που φυτρώνει κατά κόρον στην Κρήτη) και το ελληνικό φασκόμηλο και τέλος ο ελληνικός καφές.

Θα μπορούσαμε στα παραπάνω να προσθέσουμε ένα μεγάλο αριθμό διατροφικών επιλογών, όπως γιαούρτια από πρόβειο και αγελαδινό γάλα, μέλια από θυμάρι και

άνθη, , κουμκουάτ – περγαμόντο – συκομαΐδα Κερκύρας, μεγάλη ποικιλία τυριών,  καθώς και αλλαντικών, όπως το νούμπουλο Κερκύρας (εξαιρετικό καπνιστό χοιρινό), το σαλάμι αέρος Κερκύρας,

 Είναι γεγονός ότι – σε μια εποχή που όλες οι χώρες, οι περιοχές και τα καταλύματα προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες και να τους κάνουν να τους επισκεφθούν και πάλι – το πρωινό σήμερα προσφέρεται ως ένα προϊόν που θα μπορέσει να γίνει λόγος επιβεβαίωσης σωστής επιλογής για τον επισκέπτη. Τελικά το ελληνικό πρωινό με εξαιρετικά τοπικά προϊόντα, με γαστρονομική τέχνη και αισθητική παρουσίαση, είναι μια σημαντική επένδυση, αφού το επιπλέον μικρό κόστος αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την αξία, το κύρος και τα έσοδα του ξενοδοχείου. Για να γίνουν βήματα προς την κατεύθυνση αυτή απαιτείται η ενεργοποίηση τόσο των επίσημων φορέων, που ήδη έχουν αντιληφθεί τη σπουδαιότητα και το ρόλο της γαστρονομίας, αλλά και των επιχειρηματιών που εμπλέκονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό. ΄΄  

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή